marți, 14 septembrie 2010

-->



ajunsesem la capătul meu, în vârful unui alămâi cu frunze de atlaz galben. mă plimbam într-o trăsură de caşalot, trasă de doi căluţi de mare, ce râdeau cu dinţii lor albi de bumbac atunci când făceam glume despre mustăţi şi despre crap. cerul era de fildeş, iar pământul – izvoriu. am stat aşa, în vârful meu, până s-a făcut târziu.
aveam cu mine un flaut imens, pentru a mă duce înapoi. n-a trebuit decât să suflu şi m-am trezit în burduful de piele al unui cimpoi. de-acolo am ieşit împreună cu aerul unei vocalize. am mers pe drumul pietrelor neîmpietrite şi m-am oprit la umbra unui naramz. de necazul meu n-am făcut haz, fiindcă era mai bine dacă plângeam, deschizându-mi-se ochiul clar văzător precum un geam.
de-atunci mi-am promis că n-o să mai plec în astfel de călătorii.
până la urmă, nu m-am ales decât cu faptul că din mine creşte acum o tulpină galbenă pe întuneric şi acrişoară pe lumină.

5 comentarii:

  1. galbenul ăsta foarte extins îmi aduce aminte de bicicleta care avea, culmea, două roţi! prima roată era făcută din mămăligă fierbinte. despre a doua nu m-am hotărât dacă să spun sau nu.

    RăspundețiȘtergere
  2. mare mi-e uimirea. mie mi-a fost prezentată ca o tricicletă. cât despre mămăligă, eu ştiam că se face din fulgi de porumbel, deci numai galbenă nu e. de fapt, şi despre galben credeam că-şi mai schimbă din când în când culoarea. nu mai e nimic aşa ghiduşor cum îmi închipuiam… :(

    RăspundețiȘtergere
  3. poate din puf galben ca de pui căci porumbelul n-are fulgi de când i-au mers ultima oară. potrivit unui zvon fără ghidon, ghiduşurătatea este oricum insuportabilă aşa că ar trebui să te bucuri că nu mai e ca până să-ţi deschipui.

    RăspundețiȘtergere
  4. :)
    ghiduşurătatea, da. însă eu nu mă dezic de ghiduşorime, chiar de-ar trebui să fierb în mămăligă.

    RăspundețiȘtergere
  5. nuormal. nu te poţi dezice singuraşam, de dezis tre' să te dezică alţii.

    RăspundețiȘtergere