Fiecare
ființă nenumită în spectrul roșu al existențelor clare
conține
un instrument muzical.
Unii
au spus, previzibil, că ursul panda, și nu ursul polar,
are o
pandoră acordată în mi bemol.
Însă
nu-i așa ușor.
În
această tonalitate numai caii cu dungi de zebră pot rezista;
cât
despre pandoră, specialiștii declară că e un instrument care nu poate cânta
decât
în prezența unei stări ronțăite de o albină.
Zumzetul
ei ar prepara mierea din fructele nemulțumirii înotând într-un stup de lumină.
Bufnița
cu urechi de pisică, cea căreia i se vede, sclipitoare și verde, vocea mică,
Are o
tubă în cea de-a doua inimă sublunară.
Știu,
e o făptură mai rară,
născută
o dată dimineața și a doua oară mai pe seară.
Între
la-ul arcuit un ton mai sus și sol-ul alunecos pe două râuri suprapuse
Trăiește
o jumătate de pian confundat cu o prăjitură cu frișcă și ciocolată
de
către o amigdală gurmandă într-un acces de tuse precum o turmă de ploi licitată
de o călugăriță dezhidratată.
Revendicările
din partea unui gol în creștere nu l-au dezmoștenit pe Neajunsul cu vibrații de
ape
Astfel
că jumătatea de pian i-a rămas drept totem de prima bătrânețe. Cât despre clape
Prea
puține pentru a fi folosite
I le-a
dat unei ursitoare ursite
Să
prevestească, pe voce de cap și de picioare,
Numai
notele ba de jos, ba de sus ale unui destin în destrămare.
Carabiniera-statică
poate fredona doar sunete izocrone
În
genul săbiilor neascuțite din sentimentele monotone
Și
pentru asta, instrumentul ei geamăn e o singură notă scurtă pe scara unei
lăcuste depresive
Mulți
economiști au încadrat fenomenul la înmulțirile recesive
Ceea
ce i-a contrariat pe nihiliștii cu pântece de staniol
În
special pe un scriitor spaniol
Spuneau
ei că depresia, chiar dacă duce specia înapoi, într-o nesfârșită noapte,
E
anihilată de sunetul repetitiv al carabinierei care te împinge de la spate
În
orice caz, nota a rămas deocamdată într-o stare ambiguă și suspendată
Pe
cerul gurii unei altiste cu vocalele înndodate de coada roșcată.
Cufărul-cu-mâini-imprudente,
din lemn tânăr, aromat și ros
Mărturisit,
într-un fel aproape perceptibil, într-o scorbură de chiparos
Ascunde
în el un psalterion,
spre
mirarea punctelor de suspensie (am zis prima dată sceptice) cu papion
care
nu conțin decât un clavir minuscul, ciupit în straturi milimetrice, fără
surplusuri de inventivitate.
Psaltirul
e compus din literele c, o, a, r, d, e tăiate dintr-o carte
Din
care se citesc incantații și liturghii cu gust de bijuterii din aur învelite în
piersici necoapte
Din
cauza acestor însușiri umezite în suflarea beznelor oraculare
A
avut cufărul o mare supărare
Fiindcă
stalagmitele cu aripi liliachii veneau de departe
Să li
se deschidă magia cu nuanțe de gri din
împricinata carte
Și să
le dezlege de friguri și de blesteme ba violete, ba cafenii
Numai
că, din greșeală, un cuvânt citit invers le topi
Cufărul
se mai alese cu reputația pătată
Și de
la cafeaua din mâna unui violonist epileptic, furios că tocmai Partitura Senzațiilor
rămăsese necântată.
Cât
despre alte făpturi și instrumentele lor identitare
Cum
ar fi hapsicordul lipit de inima labirintului fără scăpare
Sau
dulcimerul unui călător, și el tot spaniol
Sau
bagheta isihastă și cembalonul zburător
Se
pot auzi limpede atunci când o cheiță de tinichea
e
rotită în același timp înainte și înapoi
de un
ied a cărui blană rezonează la sunetele
înalte de cimpoi.
Thank you for every other wonderful post. Where else may anybody
RăspundețiȘtergereget that kind of info in such an ideal means of writing?
I've a presentation subsequent week, and I am at the look for such information.