sâmbătă, 11 decembrie 2010

după multe săpături, am reuşit să dezgrop rădăcinile arborelui genealogic ghiduşăresc. astfel, stră-străbunicul meu din partea bunicii mamei tatălui se numea Flurelan. oasele lui de la degetele mâinii stângi (pentru că a îndreptat multe lucruri cu stângăcia lui) au fost păstrate într-o cutiuţă muzicală din care se aude cântecul fermecător al muţilor. alt descendent sauribalic, cu ascendentul în Cocoşul Androgin, a fost fiul lui Flurelan, Lanternus. acesta a profesat stomatologia, strecurându-se cu abilitate în gurile rele şi luminându-le cu lanterna din creştetul capului. soţia lui, Perseafona, stăpânitoare de liră electrică în alaiul greierilor cântăreţi de coveruri, a murit în urma unui atac celebrat de ingenioşii delfinici, împotriva corului ei oracular format din interpreţii la trompa elefantină. apoi, bunicul bunicii, Sfredelix, a fost tâmplar şi primul doctor care a realizat o operaţie estetică, remodelând tâmpla unui celebru gânditor întru teorii anonime. copilul acestui străbunic a avut soarta de-aş căuta toată viaţa destinul, pierdut din cauza faptului că uitase de propria amnezie. astfel, pe numele lui mai puţin adevărat Mnezinul, acesta a sfârşit privindu-şi chipul într-o fântnă secată – de fapt, descoperirea identităţii care nu i-a aparţinut niciodată.
pe bunica mea am cunoscut-o-n personal, la un drum din oraşul prenatal spre grădina neîngrădită, plină cu portocale albe migdalate, roşii portocalii cu pieliţă pistruiată, havtali cu miez de pepene acrişor, castraveţi rotunzi, ridichi cu gene rimelate, rodii cu sânge de zmeură, sfecle de sare şi frunze diamantine numai bune pentru dulceaţa de anotimpuri coapte. numele bunicii îmi e necunoscut, pentru că ea era vrăjitoarea învelişurilor de dedesubt, iar numele, precum şi râsul ei era închis într-o colivie de furnici.
în sfârşit, tatăl meu, Lauribalic, născut în zodia Ochiurilor de Mătase, a murit cu mult înainte de naşterea mea, fiindcă propria-mi mamă vitregă m-a ţinut în pântec 22 de ani, până ce adevărata făptură care m-a zămislit a venit pe lume şi a crescut inimaginabil de repede. Tot Lauribalic m-a chemat iniţial, însă odată cu menirea mea de vrăjitor ghiduşar, L-ul a devenit S, urmând, cu timpul (şi asta dacă voi fi apt să ajung atât de departe mergând pe urmele mele), ca această literă să se prefacă-n S-ul întors, adică însuşi alfabetul sauribalic. Bineînţeles, zodia mea este Curcubeul cu Oasele Frânte, semn al contorsionării celor mai întortocheate căi, cu scopul îndreptării acestora spre drumul meu drept.

10 comentarii:

  1. imi plac Perseafona, Sfredelix si Mnezinul, precum si gradina nebuna cu weird fructe. Iar pe tatal Lauribalic l-as intreba daca nu mai are cumva un fiu ratacit?
    :)
    Curcubeul n-a fost o surpriza pentru mine!

    RăspundețiȘtergere
  2. :) ce se poate face cu fiinţe într-atâta de lăudăroase, nu ştiu! şi sufăr!

    RăspundețiȘtergere
  3. :)

    mesmeea@

    de la Perseafona mi-a rămas un disc prăfuit, o să postez cândva aici o melodie, deşi notele vor trebui aşezate ca-ntr-un puzzle.
    interpretarea mea curcubetaceică a stat ca pe jar în Vatră, aşa încât a trebuit s-o ademenesc cu un Zodiac, pentru a o mai îmblânzi :)

    @ora25
    e recunoscut faptul că sauribalicii se hrănesc cu miturile strămoşilor, conform minimei “laudă-mă, gură, că ţi-oi da făptură”

    RăspundețiȘtergere
  4. pai pe Perseafona o cognitizez si yo, deci stiu cum stau lucrurile! ma intreb, insa, cum ii sta ei de fapt in alianta lauribalica...

    de zodiac nu ma mir, intotdeauna zodiacul e ademenitor si... pervertitor :)

    RăspundețiȘtergere
  5. :) în încrengătura lauribalică, şi asta numai datorită felului ei de-a cânta, i se mai spune, fireşte sau nu, Proşerpina

    RăspundețiȘtergere
  6. :) am pus pariu ca asta va iesi la iveala!

    RăspundețiȘtergere
  7. cum, n-a pus nimeni pariu pe Prozerpina?

    RăspundețiȘtergere
  8. eu am pariat doar Pro-rezerpina, cu efect asupra fibrelor nervoase simpatice foc, ce mai, de-a dreptul ghiduşare.

    RăspundețiȘtergere
  9. las' ca mai am eu destule rezerve de prozelitism, numai sa primesc semn :)

    RăspundețiȘtergere
  10. după ce-am citit rândul mesmeios, mi-am amintit (şi bine am făcut, altfel vai de pielea mea verzuie!) de prozelfitism - tocmai am primit o slujbă de elfinic şi am ca îndatorire păzirea celei de-a zecea lumi, Ghiduşim-ul. mare curiozitate am în ce priveşte această ispravă, deoarece e ca şi cum ai pune paznic la stolul de păsări sau, şi mai rău, un cap pătrat strajă la figurile geometrice.

    RăspundețiȘtergere